hot in Bangkok

Morrn morrn! Här borta har jag precis vaknat. Varenda morron tänker jag "hahaa, idag vaknar jag allt före Erika!" Men varenda morron upptäcker jag ändå att hon redan är vaken, den morronpigga jäkeln.

Det är vaaaarmt! Gotta love solen och värmen men ibland blir det nästan lite för varmt här höhö.

Såå vad har hänt senaste tiden då? Ja rätt mycket faktiskt! Vi drog iväg till Koh Samet förra helgen. Det tar runt 3 timmar med buss och typ en halvtimme med båt och kostar runt 100 kr, som hittat! Koh Samet är en riktigt vacker ö. Stränderna är vita med superlen sand och havet är blått! Det är dock inte så fräscht på resten av ön. En del hotell och restauranger är riktigt lyxiga och fina men vissa andra är rätt sunkiga.

Men vi hittade en hel del små favoritplatser på ön :) Det finns en restaurang som ligger en bit ut i havet som man får åka en liten eka ut till. Den var så mysig! Fisk och skaldjur var deras specialitet. Jag beställde scallops in garlic och sen delade jag o Erika på en hummer. Och Erika åt en skaldjurssoppa med kokos som var smarrig :) Dit kommer vi definitivt komma tillbaka till!

Nu ska vi dra och träna! Berättar mer uppdateringar senare :)
Kram kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0