from Bangkok with love!

Heeeeej mina vänner :) Nu är det på tiden att jag uppdaterar lite om vad som händer i mitt liv.

Jag har alltså flytt det kalla landet i norr och bor nu i Thailands galet stora huvudstad. Det känns helt overkligt att jag faktiskt bor här. Samtidigt trivs jag redan massor. Jag o Erika har flyttat in i en trea tillsammans i Boss Tower, där det bor en del utbytesstudenter från skolan. Vi har träffat några svenskar som vi hängt med :) Skönt att det finns folk här som vet hur saker och ting fungerar i Bangkok, för det mesta fungerar nämligen inte som hemma!

Vi bor nära skolan så det är skönt :) Tar typ fem minuter med taxi o typ 10 minuter att gå. Får se hur vi kommer ta oss dit i framtiden, det är ju rätt varmt ute o man vill ju inte vara lökig i sin skoluniform. Hehe jajjemen det är dresscode på skolan som innebär att vi ska ha svart kjol o vit skjorta på oss. Det ser faktiskt snyggt ut att alla är klädda typ likadant. Ska komma ihåg att fota så ni får se hur den ser ut :)

Idag har vi tränat faktiskt! Det finns ett gym i vårt hus men det är under all kritik så vi knallade över till skolan (okej jag ljög, vi tog taxi) o testade på gymmet där. Det var inte top notch direkt men efter lite improviserande fick vi ihop ett hyfsat pass. När vi gick runt på skolan iklädd träningskläder fick vi en del konstiga blickar så jag gissar att det inte är helt okej att gå runt så, men whatever.. Det kommer definitivt bli fler pass där iaf :)

Nehe, jag försöker ladda upp bilder men vårt internet är en aning segt. Får bli nästa gång, vi har ringt o klagat på internetet så förhoppningsvis fixar dom det åt oss så det blir lite snabbare.

Kram på er :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0