lugn helg

Hehe, ni är några stycken som klickar er in på min lilla blogg varje dag så jag får väl slänga upp ett inlägg :) Har ju varit tomt här i några dagar.

(Tyvärr så gjorde jag nog några besvikna den här helgen också eftersom det blev noll fyllebloggande. Faktiskt på grund av att jag mot alla odds hade en helt nykter helg. Kommer inte ihåg sist det hände, några år sen kanske. Min lever är tillfälligt förvirrad nu tror jag) 

Min helg blev alltså riktigt lugn, men mysig :) I fredags åkte jag hem till mamma för att hjälpa henne att förbereda lite inför mormors 80-års fest. Som tack bjöd mamma på grillat kött, pilgrimsmusslor o potatisgratäng :D Lite senare den kvällen hämtade jag hem min bror som kom hem över helgen från Luleå. Jag var lite sugen på att ta en sväng till Å, men latmasken i mig vann så jag blev kvar hos mami hela kvällen. 

I lördags hoppade vi in i bilarna och åkte till Täby för att fira min lilla mormor som fyller 80 år på tisdag. 80 år låter ju jättegammalt men mormor är hur pigg som helst :) 

Jag o sis, riktiga läckerbitar  

Hos mormor bjöds det på bubbel, massa mat, cheesecake, vin, ost o kex typ. Vi spelade lite kubb o busade med lillkusinen Leah :) Träffade en kusin till mamma som tydligen har åkt Vasaloppet 20 gånger på tandemskidor, hehe. Han är 60 år o springer fortfarande maraton. Så pigg ska jag också vara när jag är 60.

På kvällen kom mina vänner över till mig. Det var mysigt så vi blev kvar här hela kvällen.

Söndagen har jag mest spenderat i solen :) Först blev det lite parkhäng i Rudbecksparken med Linn o några pojkar o resten av dagen låg jag i en solstol hos mami. Vi hade hejdå-lunch för min bror som har flytt stan igen. Grillad kyckling :)

Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0