Livet

Jag har valt att dela med mig av en liten bit av mitt liv på den här bloggen. Oftast bjuder jag på de positiva sidorna av mitt liv. Bloggen är rosa och även om jag vet att jag inte är en ytlig person kan nog min blogg vara rätt ytlig. Tråkiga och negativa saker händer förstås, men jag lyckas oftast förtränga sånt för jag mår inte bra om jag tänker för mycket på jobbiga saker. Jag gör mitt bästa för att hålla mig ifrån negativitet, för det är så jag fungerar.

Ibland händer det dock saker i livet som får en att inse verkligheten. Vi är inte odödliga, även om jag emellanåt verkar tro det. Vissa saker som händer kan vi själva påverka, men andra står vi chanslösa mot när de kommer som en blixt på klar himmel. Vissa saker drabbar vänner och familj. Vissa saker kan man inte ens föreställa sig ska drabba någon nära. Man känner sig så otroligt maktlös, man vill ha alla svaren och kunna säga de rätta sakerna. Men det kanske inte ens behövs. Oftast räcker det nog med att man finns där..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0