fear of the dark

Ni som känner mig vet att jag är mörkrädd. Väldigt mörkrädd. När jag går hem själv har jag ofta min pepparspray med mig. (Har aldrig behövt använda den :)

Vet inte riktigt vad jag är rädd för.. Tror inte att det är spöken direkt. Mer rädd för nån galning/pundare som ska göra nåt dumt. Eller nåt gäng med idioter. Som vill göra nåt dumt.

Jag har aldrig varit med om att nån okänd har gjort nåt konstigt så jag borde inte vara rädd. Men varje gång jag är ensam när det är mörkt får jag typ panik. Om jag går så känner jag hur jag går snabbare o snabbare o samma sak om jag cyklar. Jag brukar vägra kolla på skräckisar men nån gång ibland gör jag det ändå. O varje gång ångrar jag mig. Efter jag har kollat på skräckis är jag helt sjukligt mörkrädd några veckor efteråt. När jag hoppar in i bilen tror jag att nån sitter i baksätet. Om jag tar kvällspromenad så vänder jag mig om hela tiden för att kolla att det inte är nån bakom.

Idag på jobbet hände det en lite läskig grej. Det var bara jag o Sara kvar som jobbade, o vi hjälpte varsin kund. Klockan var nån minut efter sex så vi hade precis låst dörren. Men en kund hade precis gått ut o dörren stänger sig inte själv så vi måste hela tiden ha koll när kunderna går ut o dra igen den så att det är låst. Men vi hann inte det, o jag såg att en kille var på väg in genom dörren. Jag sa typ "oj, vi har egentligen stängt, dörren var visst öppen" o sen kollade jag på killen. Han hade på sig en mössa o en sjal över typ hela ansiktet, jag såg bara hans ögon. Konstiga kläder o svarta handskar. En väska med massa grejer på som jag tyckte sg ut som typ små batonger. Han svarar "jag ska bara in o kolla lite" o tränger sig förbi mig.

Jag började typ skaka haha! Jag frågade om jag kunde hjälpa honom men det ville han inte. Han var helt klart hög o luktade askonstigt. Han betedde sig konstigt o gick o tog på allt i butiken typ. Som tur var så stannade "min" kund kvar i butiken för hon ville att vi skulle känna oss trygga o kunna hjälpa till om han skulle göra nåt. Jag är ju galet paranoid så jag var ju säker på att han skulle råna oss. Men han gck runt i butiken i typ en kvart o sen gick han..

Så jaa mer spännande än så blev det inte :P Men faan jag hatar när såna saker händer för jag blir mer rädd för varje gång..

Ajaa nu har jag babblat ut om hur paranoid jag är. Nu blir det dusch o säng :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0