minnen

Jag var som sagt i farmors hus idag. Det kändes faktiskt bra. Det var bara jag o pappa, och vi gick igenom massor av lådor o hyllor. Det är så kul att gå igenom allt, för min farmor var en aning pedantisk av sig. Det är ordning och reda kan man säga, allt ligger på rätt plats. Och allt som har minsta lilla värde i sig har hon skrivit lappar till. "Äkta krokodilväska", "Köpt på auktion efter en gammal tandläkare i Hofors av min pappa Karl Klintberg" osv.
Jag fick med mig en del grejer från henne. En samling böcker om andra världskriget, en sjal och krokodilväskan är några av grejerna. Whiskeyglas från Orrefors. Jag ska dit i veckan också o hämta en fin servis och några koppar och tallrikar från Gustavsberg i Bersåserien.



Farfars och farmors grav

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0