mind kaos

Imorse när jag vaknade mådde jag illa. Vet inte varför. Men jag gissar att det berodde på att jag var äcklad. Äcklad, arg, ledsen, besviken och helt galet förbannad. Jag förstår verkligen inte hur en människa, en äcklig rutten människa, kan anse sig ha rätten att ta andras liv. Över 90 liv. Nittio unga friska starka engagerade människor. Undra hur många anhöriga som i helgen har fått det hemskaste besked man kan få.

För att en man tyckte att det var nödvändigt. Vadå nödvändigt??!! Hur fan tror människan att världen ska bli bättre genom att kallblodigt och otroligt fegt skjuta ihjäl över 90 oskyldiga människor?? Vem lyssnar på en psykiskt störd massmördare? Som har en helt skev världsbild?! När kommer väldens invånare äntligen förstå att det är okej att ha olika åsikter men att man kan diskutera och kompromissa? Våld föder våld. Vem fan vill bo i en värld full av hat? Våld och terror är precis exakt lika hemskt vart i världen det än existerar. Det spelar ingen roll om det är al Qaida, höga amerikanska soldater eller norska högerextremister.

Åter igen, mina tankar finns hos Norge.

Inte så kul inlägg kanske.. Men jag behövde få ur mig lite frustration..

Har för övrigt haft en galet bra dag på Bro Hof Slott, berättar mer om det senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0