jag är en vampyr

Nee det är jag ju inte. Men jag tänkte diskutera blod idag faktiskt. Att ge blod. Blodgivare.

Ja man måste ta lite prover först, ja sprutan är lite läskig, ja man blir rätt snurrig o illamående, ja man måste vänta några månader med att ge blod efter man har varit utomlands eller tatuerat sig eller piercat sig osv MEN det kan faktiskt rädda liv. (Och man får en present)

Vet att många helt enkelt inte tänker på att anmäla sig för att ge blod, men jag tycker fler borde ta tag i det. Några av mina nära och kära hade inte funnits idag om människor inte hade offrat några dyrbara minuter av sin tid (och några deciliter blod) för att ge blod.

Här kan man läsa lite mer om blodgivning.

Hoppas nån krake känner sig inspirerad och anmäler sig :)
Det var nog allt jag hade att säga nu, slänger nog in ett roligare inlägg senare med partybilder från helgen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0