fuck.

Just nu suger mitt liv! Hela våren har typ bestått av pissiga saker som har hänt. Fattar inte varför, mitt liv brukar ju bestå av sjukt mycket bra saker!

Orkar inte dra hela listan men en av grejerna är att jag har lagt ner hittills 5500 kr på att laga min bil som kostade 5000 att köpa och den har fortfarande inte gått igenom besiktningen. Efter att ha lagt ner 5500 kr på att laga 9 fel fick jag avslag på att avgas-värdena var för höga. (Eller ah, enligt besiktningsgubben var värdena så höga att dom slog ut mätarna och det hade tydligen typ aldrig hänt förut) En orsak till att dom var för höga skulle kunna vara att det var slut på bensin när jag skulle hämta bilen från reparationen så reparationsgubben slog i lite bensin från en dunk som han sa att det kunde vara lite olja i, + att bilen hade stått stilla i typ en månad (pga körförbud)

Sååå då fick jag tipset att köra bilen varm, gärna några mil o sen tanka på fullt. Sagt o gjort. Jag, Erika o Malin rullade iväg mot Sala. Vi släppte av M vid hennes stall o skulle bara tanka o sen åka hem. Men precis efter att vi hade tankat började bilen låta askonstigt o lukta bränt. Som tur var så var vi nära Mekonomen så vi åkte dit. Där jobbade det två snälla killar som kunde konstatera att nåt var "åt helvete galet", o det vísade sig att stötdämparen vid ena framdäcket hade gått sönder o låg emot däcket.. Det hade varit omöjligt att köra hem så killarna hjälpte oss att köra till en verkstad som ska fixa det. För 2000.

Det är ju bara pengar men det känns inte så kul att veta att jag är skuldsatt till julen typ :( Jävla skit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0