one night in Bangkok

Idag längtar jag riktigt mycket efter Thailand!! Räknade just lite i min kalender och upptäckte att vi åker om typ 11 veckor och det är ju helt galet!! Jag har styrt upp en del grejer inför flytten men det är en hel del kvar!

Jag o Erika håller på att kika på boende. Vi har blivit tipsade om ett ställe som är hyfsat billigt och ligger nära skolan men det ska tydligen vara rätt nergånget så vi ska fortsätta leta. Vi har inte speciellt höga krav men nära skolan, fräscha lägenheter, hyfsat billigt, pool o gym vill vi ha :P

Igår ansökte jag om CSN för att plugga utomlands. Jag har hört att dom kan krångla en del så jag tänkte att det är bäst att börja i tid :P Tror jag måste komplettera med några blanketter men det får bli ett senare problem.

Jag vill ju hyra ut min studentlägenhet så jag har nånstans att bo när jag kommer hem sen, så idag kom en tjej från mitt program hit o kikade på min lägenhet. Hon verkar vettig så hoppas hon vill hyra den :)

Förra veckan ansökte jag o Erika vilka kurser vi vill läsa där borta. Risken är dock övervägande att vi kommer få välja om när vi kommer dit, det verkar bli fel för alla som pluggar utomlands.

Ett smart tipshar jag fått o det var att även söka kurser här hemma. Det kan ju faktiskt hända grejer som gör att man inte kan åka iväg och då gäller det att ha en plan B. Men jag ska ju åka!

Snart måste vi börja kika på flygbiljetter.. Gaaaah!!

För övrigt så börjar jag nog bli sjuk :/ Hoppas att det bara blir en liten förkylning för jag har varken tid eller lust att vara sjuk. Fick ont i halsen igår o inatt fick jag ont i kroppen. Tog en alvedon i morse så har mått rätt bra idag på dagen men känner nu att den börjar gå ur. Så resten av dagen ska jag ta det lugnt. Måste plugga så sitter med det nu. Kanske blir en promenad senare annars blir det bara vila för mig. 



Elenor 24 år o 4 år :P Hämtade denna bild från farmor 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0