höstkänslor

Oftast får jag lite ångest när hösten kommer. Den sköna varma sommaren tar slut o ljumma sensommarkvällar byts ut mot kyla, löv på marken och mörker. En lugn o skön tillvaro utan speciellt många måsten blir helt plötsligt mer stressig med skolstart, gammal vardag och planering.

Men i år säger jag hösten: bring it! Jag är aspepp på hösten för ovanlighetens skull o ser fram emot en tid med höstmys, träning, mysiga fluffiga halsdukar, promenader, kängor, färgsprakande löv på träden och filmkvällar.

En anledning till att jag tycker det känns bra med höst o vinter kan ju vara att jag flyr Sverige i januari när man brukar tröttna på kylan. Längtar sjukt mycket till Thailand! Jag vet inte exakt vilket datum vi åker dit men jag gissar att det blir nån av de första dagarna i januari som vi hoppar på ett plan mot varmare breddgrader.

Min dag idag har varit chill :) Imorse åkte jag och mäklaren till min lägenhet för att se om vi behöver fixa nåt inför fotograferingen nästa vecka. Efter det tog jag tag i dagens plugg o sen mötte jag upp S på stan för en lunch på Spicy och en liten shoppingrunda. Det blev ett par solbrillor till mig.


På kvällen har jag o E tagit en liten promenad på en mil :)
Nu tänker jag duscha. Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0