smider planer...!

Jag hade nyss ett givande samtal med min far o blev sjukt inspirerad och taggad! Jag har en affärsidé som jag tror riktigt mycket på, och när jag berättade om den för pappa så lät det som att han också tror på den :D Men det är en idé som kräver mycket tid, engagemang, kapital och kunskap så vi måste prata igenom det för att se när det skulle passa oss bäst att dra igång, om vi bestämmer oss för att göra det.

Jag tror att pappa skulle behöva starta ett företag från scratch och sen driva det. Han pluggade markandsföring, precis som jag, och sen har han arbetat mest med IT, tills han för några år sen gick in som delägare i Naturkompanietbutiken i stan. Nu jobbar han där, men jag tror att han vill göra något som utmanar mer. Därför tänker jag pusha på att vi ska kolla upp om det går att dra igång den här affärsidén :D

Jag känner också mer och mer att jag vill driva ett eget företag hellre än att arbeta som anställd. Jag känner mig sjukt naiv som skriver det, för jag har ju faktiskt ingen aning om hur det går till att ha ett eget företag. Men jag känner mig samtidigt sjukt driven, så nångång tänker jag försöka iallafall! 




I brist på nya bilder bjuder jag på gamla! Jag o den finaste <3

Idag har jag haft en ego-dag :D Eller ja, den började ju inte direkt så eftersom jag var i skolan från 9 till typ 3. Men när jag kom hem tog jag en efterlängtad powernap på tre timmar o den behövdes kan jag säga!! Sen har jag tvättat o ätit tacos o sen körde jag och pappa iväg min lilla Pärla till gubben som hjälper mig att laga den när den då och då går sönder. Nu är den inte direkt trasig men jag fick ett antal anmärkningar på besiktningen som måste fixas.. Jag tog alltså vilodag från träningen idag och det kändes skönt faktiskt :)

Ne, nu ska jag kolla på Big Brother och sen sova :)



I am the wilderness locked in a cage
I am a growing force you kept in place
I am a tree reaching for the sun
Please don't hold me down
Please don't hold me down


Kommentarer
Postat av: Sara

Smid på!! Jag hejjar på dig! :)

2011-03-10 @ 00:04:48
URL: http://akadandie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0